Rätt och fel...finns det?

Under min utbildning fick vi ständigt höra "det finns inga rätt och fel, bara ni kan argumentera för er sak så är det rätt". Och för en gångs skull stämmer detta med verkligheten. Varje dag kommer jag och mina kollegor fram till att det inte finns många rätt eller fel, nästan allt handlar om argumentation och motiveringar.
Så hur är det i övriga livet? I alla förhållanden jag har varit har jag alltid tänkt att "det här är min man" och det har känts så rätt...ändå tills det tar slut. Då har jag varje gång insett att det finns grönare gräs, att allt kanske inte var så skimrande som jag fick det att verka och att jag kan få någon som passar mig mycket bättre. Den där kärleken som var oövervinnerlig gick ju att komma över varje gång. Varje gång reste sig båda till slut, skakade av sig det värsta och gav sig in i leken igen, trots att det kändes som att det aldrig skulle gå. Är det samma sak, att det handlar om argument och motiveringar? Är människan verkligen så flexibel att vi kan få vad som helst att bli bra om vi verkligen vill och varför är det då så svårt att träffa mannen med stort M? Han borde ju finnas överallt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0